Два роки від запуску системи єЧерга: як розвивається проєкт
Система дозволила впорядкувати черги перед пунктами пропуску, попередила фізичне очікування перед кордоном та забезпечила прозорість черги з мінімізацією корупційних ризиків. Команда проєкту і надалі продовжує працювати над удосконаленням системи, зокрема її основного функціоналу.
«Інноваційний проєкт єЧерга дозволяє перевізнику та водію планувати свою роботу, не жити в дорозі, зекономити пальне. Сьогодні єЧерга це понад 1,5 мільйона перетинів кордону, але головне що це система, яка постійно вдосконалюється на основі зворотного зв’язку від користувачів та не має аналогів у світі. Разом з партнерами Міністерством створено унікальний продукт, який надалі ми плануємо тільки масштабувати та розвивати. Наступного року будемо поширювати єЧергу на всі транспортні засоби, щоб всі, хто перетинає кордон могли планувати свій час”, – зазначив Віцепремʼєр-міністр з відновлення України - Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.
Наразі єЧерга функціонує в 17 пунктах пропуску для вантажівок і 28 – для автобусів, забезпечуючи зручний та прозорий процес перетину кордону.
За час дії Системи відбулось більше 1,3 мільйона перетинів кордону вантажівками та понад 170 тисяч – автобусами. За останній рік найбільше вантажівки перетинали пункти пропуску “Порубне – Сірет”, “Краківець – Корчова” та “Ягодин – Дорогуськ” . Серед автобусів найбільше виїздів припало на пункти пропуску “Шегині – Медика”, “Краківець – Корчова” та “Ягодин – Дорогуськ”.
Для вантажних перевізників у системі доступна низка інформації. Наприклад, у розділі «Завантаженість» можна знайти час реєстрації в чергу, наявність вантажу, інформацію про гуманітарні рейси, пошту та інші параметри. У розділі “Статистика” доступні графіки, що допомагають аналізувати роботу системи.
Для пасажирських перевізників є можливість заздалегідь забронювати час перетину кордону (слот). Сьогодні така опція доступна на 23 пунктах пропуску з 28. Результати слотування – понад 70% автобусів перетинають кордон вчасно, без зайвого очікування на кордоні.
Загалом понад 120 тисяч користувачів оцінили зручність та доступність цієї системи, а сам застосунок було завантажено понад 90 тисяч разів. Для зручності перевізників щодня працює лінія інформаційної підтримки, а сама система доступна сімома мовами.
Ці досягнення допомагають не лише мінімізувати черги, зменшити споживання пального та викидів завдяки своєчасному прибуттю до пунктів пропуску, але й створюють можливості для підвищення економічної активності та прискорення товарообігу.
Нагадаємо, 5 грудня було схвалено новий експериментальний проєкт, що дозволить масштабувати єЧергу на всі транспортні засоби та модернізувати функціонал системи.
Проєкт «Електронна черга перетину кордону» реалізує Міністерство розвитку громад та територій у співпраці з Міністерством цифрової трансформації, Укртрансбезпекою, Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури, Державною митною службою та Державною прикордонною службою завдяки проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID і UK Dev. Партнер проєкту – Фонд Східна Європа.
Підписуйтеся на сторінки Міністерства розвитку громад та територій у соцмережах Facebook, Twitter, Telegram та WhatsApp