Транспорт та поштовий зв’язок у 2024 році: основні досягнення та плани
У сфері поштового зв’язку впровадили низку інновацій, а також збільшили обсяги перевезень залізничним та морським транспортом, ухвалили важливі для галузі нормативно-правові акти.
“Попри безперервні атаки з боку ворога, протягом року спостерігався динамічний розвиток за ключовими напрямками. Завдяки вдосконаленню нормативно-правового регулювання для поштових операторів відкрились нові можливості для надання високоякісних послуг. Ми модернізуємо внутрішні системи, а також працюємо над оновленням портової та залізничної інфраструктури. Ці кроки забезпечують позитивний вплив на споживачів і зміцнюють українську економіку.
Сталий розвиток в умовах війни – це результат ефективної співпраці з міжнародними партнерами, координації дій усіх учасників процесу та героїчних зусиль Збройних Сил України. Наша робота вже зараз орієнтована на стандарти євроінтеграції, а низку проєктів на наступний рік розпочато в поточному році”, – зазначив заступник Міністра розвитку громад та територій України Тимур Ткаченко.
Поштовий зв’язок
Для АТ "Укрпошта" значним досягненням у 2024 році стала автоматизація процесів: впроваджено автоматичні лінії для обробки посилок, що суттєво прискорює доставку. Також компанія запустила послугу доставки "на наступний день", яка охопила 98% міст України і розробила новий мобільний додаток для більш зручного користування послугами.
Відкрито автоматизований центр обробки міжнародної пошти. Обсяги пересилання Укрпошти залишаються стабільно високими – понад 85 млн одиниць письмової кореспонденції та 50 млн посилок. Окрему увагу цього року було приділено підготовці до запуску складу для доставки ліків в рамках реалізації програми "Доступні ліки".
У 2025 році компанія планує запустити пілотні проєкти зі встановлення сучасних поштоматів в Києві та Одесі, автоматизувати сортування всієї кореспонденції, а також розпочати тестування електробайків для кур’єрів.
Залізнична галузь
“Укрзалізниця” повернула обсяги пасажирських перевезень до довоєнного рівня – 57,2 млн пасажирів у далекому та приміському сполученні. Значну роль відіграли евакуаційні рейси, завдяки яким понад 4 млн осіб, зокрема 1 млн дітей, змогли знайти безпечне місце.
На міжнародному напрямку наразі діють 20+ маршрутів, в тому числі через Хелм, Чоп та Рава-Руську.
У вантажних перевезеннях досягнуто показника у 146,9 млн тонн, що на 22% більше, ніж у 2023 році.
Що стосується відновлення та розвитку інфраструктури, проведено реконструкцію 339 км колій, відновлено 8 мостів і залучено 45 млн євро на розвиток прикордонної залізничної інфраструктури в межах програми CEF.
Серед нормативно-правових документів, що були прийняті в галузі залізничного транспорту варто виокремити накази:
- № 290 від 08 квітня 2024 року, яким внесено зміни до Правил пломбування вагонів і контейнерів;
- № 254 від 25 березня 2024 року, яким затверджено нові форми і зразки проїзних та перевізних документів на залізничному транспорті;
- Спільний з Мінфіном наказ № 480/269 від 29 травня 2024 року про визнання таким, що втратив чинність, спільного наказу 2013 року про форми перевізних та розрахункових документів. Обидва накази спрямовані на усунення російської мови з залізничних квитків.
У 2025 році залізниця планує закупити нові електровози й тепловози, закупити 56 нових пасажирських вагонів і реалізувати проєкт реконструкції колії європейського стандарту 1435 мм на ділянці Чоп – Ужгород.
Морська логістика
У 2024-му в портах України перероблено 91,1 млн тонн вантажів, із них:
- 73,4 млн тонн припадає на “Український коридор” до/з портів “Великої Одеси”
- 16,5 млн тонн Дунайськими портами
Важливо сказати і про розвиток цифрових сервісів. Через портал “Дія” моряки отримали можливість дистанційно оформляти документи, що заощадило понад 600 тисяч доларів.
До досягнень в галузі морського та внутрішнього водного транспорту варто додати модернізацію суден і введення в експлуатацію нових лоцманських катерів.
Дорожнє господарство
Завдяки ефективному використанню коштів у 2024 році відремонтовано 64,8 км доріг та 7 016 погонних метрів мостів. Також завершено роботи з експлуатаційного утримання 289 штучних споруд. Економія на боргових зобов’язаннях дозволила спрямувати 1,7 млрд грн на зимове утримання доріг.
У 2025 році передбачено масштабний розподіл фінансування: 12,6 млрд грн на ремонт і утримання доріг, із яких 3,3 млрд грн буде спрямовано на прифронтові території.
Підписуйтеся на сторінки Міністерства розвитку громад та територій у соцмережах Facebook, Twitter, Telegram та WhatsApp