Компенсації за знищене житло: перші виплати для відбудови на власній земельній ділянці
У рамках єВідновлення Уряд вперше перерахує кошти для тих українців, які обрали компенсацію за знищене житло у вигляді відбудови на власній ділянці.
До цього компенсацію за знищене житло можна було отримати тільки у формі житлового сертифіката для придбання нової оселі.
Розповідаємо про те, як реалізувати кошти, якщо ви вже маєте нараховану компенсацію для відбудови на власній ділянці.
1 крок: Подати повідомлення про початок будівельних робіт або отримати дозвіл на проведення будівельних робіт.
Це можна зробити в ЦНАПі чи через портал Дія.
Ви можете використати вже зареєстроване повідомлення, якщо воно подане після 24 лютого 2022 року.
2 крок: Припинити право власності на знищений об’єкт нерухомості.
Це можна зробити в нотаріуса чи державного реєстратора.
Зверніть увагу! Якщо ви плануєте будувати на тій же земельній ділянці, де був ваш знищений будинок, перш ніж припиняти право власності, переконайтесь, що у вас в порядку документи на землю. Це можна зробити у відповідному відділі місцевої ради.
3 крок: Подати запит на виплату.
Це можна зробити в застосунку Дія, у розділі єВідновлення “Виплата на будівництво”.
Для цього необхідно зареєструвати нову картку єВідновлення в одному з банків - партнерів програми. Їх перелік доступний на сайті програми або одразу в застосунку Дія.
Під час заповнення запиту автоматично підтягнуться дані зареєстрованого повідомлення про початок будівельних робіт.
Якщо у вас декілька об’єктів будівництва, ви маєте обрати той, для якого плануєте використати кошти компенсації.
4 крок: Нарахування першої частини коштів.
Після оновлення реквізитів вам буде перерахований перший транш компенсації. Він складає 50% від всієї суми.
За ці кошти ви можете:
придбати будівельні матеріали;
оплатити послуги з будівництва;
оплатити розробку проєктно-кошторисної документації та інших послуг, пов’язаних із створенням об’єкта будівництва.
5 крок: Звітування та отримання другого траншу.
Після того як буде витрачено 90% коштів першого траншу потрібно подати проміжний звіт.
Його перевіряє комісія місцевої влади та верифікує, що людина почала процес відбудови.
Після затвердження проміжного звіту вам буде нарахована решта коштів. Також на цьому етапі необхідно надати кошторисну документацію на об’єкт будівництва, розроблену відповідно до кошторисних норм України.
Ви маєте 18 місяців для витрати першого траншу та 36 місяців для проведення будівельних робіт загалом. Після їх завершення необхідно подати фінальний звіт.
Сервіс єВідновлення та Реєстр пошкодженого і знищеного майна були реалізовані Міністерством розвитку громад та територій України та Міністерством цифрової трансформації України у межах проєкту "Підтримка цифрової трансформації" за сприяння USAID і UK Dev. Партнер проєкту – Фонд Східна Європа
Підписуйтеся на сторінки Міністерства розвитку громад та територій у соцмережах Facebook, Twitter, Telegram та WhatsApp