Сектор мобілізаційної роботи
1. Загальні положення
1.1. Сектор мобілізаційної роботи (далі – Сектор) є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку громад та територій України (далі – Міністерство), який безпосередньо підпорядковується державному секретарю Міністерства (далі – керівник державної служби). Діяльність Сектору координується Віце-прем’єр-міністром з відновлення України — Міністром розвитку громад та територій України відповідно до розподілу обов’язків і повноважень між Віце-прем’єр-міністром з відновлення України — Міністром розвитку громад та територій України, заступниками Міністра та установлення питань, що належать до компетенції державного секретаря.
1.2. У своїй діяльності Сектор керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про державну службу», Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та іншими законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про Міністерство, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 р. № 460, Типовим положенням про мобілізаційний підрозділ органу державної влади, іншого державного органу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України
від 27 квітня 2006 р. № 587 (далі – Типове положення про мобілізаційний підрозділ), наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
1.3. Це Положення визначає основні завдання, функції, права і відповідальність працівників Сектору, його структуру та взаємодію із структурними підрозділами апарату Міністерства, а також, у межах компетенції, з відповідними підрозділами інших міністерств, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем’єр-міністра з відновлення України – Міністра розвитку громад та територій України (далі – ЦОВВ), підприємствами (у тому числі суб’єктами господарювання, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність таких суб’єктів господарювання), установами, організаціями, що належать до сфери управління Міністерства (далі – підприємства галузі), іншими державними органами, суб’єктами господарювання різних форм власності та підпорядкування.
2. Функції
Сектор відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у державному регулюванні питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
2) організовує виконання Міністерством законів, інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.
3) безпосередньо розробляє та бере участь в опрацюванні нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності у мирний час та в особливий період, зокрема, на виконання міжнародних договорів України.
4) спрямовує та координує виконання завдань мобілізаційної підготовки, інформує та надає роз’яснення щодо здійснення державної політики з питань, що належать до його компетенції, забезпечує підготовку методичних рекомендацій та організовує наукове, інформаційне забезпечення мобілізаційної підготовки та мобілізації;
5) організовує планування, розроблення і проведення заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації Міністерства, підприємств галузі, їх переведення на функціонування в умовах особливого періоду та здійснює контроль за їх виконанням;
6) бере участь у формуванні проєкту основних показників мобілізаційних планів;
7) координує розроблення проектів мобілізаційних планів, довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки та вживає заходів щодо забезпечення їх виконання в ЦОВВ та на підприємствах галузі;
8) бере участь в організації переведення апарату Міністерства, ЦОВВ, підприємств галузі на функціонування в умовах особливого періоду;
9) бере участь у визначенні потреб (обсягу) у фінансуванні заходів з мобілізаційної підготовки;
10) подає Віце-прем’єр-міністру з відновлення України – Міністру розвитку громад та територій України пропозиції щодо встановлення мобілізаційних завдань (замовлень) ЦОВВ, підприємствам галузі, організовує їх доведення до виконавців;
11) бере участь в укладенні договорів (контрактів) на виконання мобілізаційних завдань (замовлень) між ЦОВВ, підприємствами галузі та замовниками послуг;
12) вживає заходів щодо виконання підприємствами галузі мобілізаційних завдань (замовлень) відповідно до укладених договорів;
13) подає пропозиції Віце-прем’єр-міністру з відновлення України — Міністру розвитку громад та територій України щодо передачі мобілізаційних завдань (замовлень) іншим підприємствам у разі ліквідації (реорганізації) підприємств галузі;
14) організовує створення запасів матеріальних цінностей мобілізаційного резерву для забезпечення технічного прикриття, капітального ремонту техніки і агрегатів у кількості, необхідній для задоволення потреб Збройних Сил України і національної економіки в умовах особливого періоду. Здійснює контроль за його створенням, зберіганням та обслуговуванням. Забезпечує подання відповідної звітності;
15) забезпечує організацію роботи щодо створення, формування і ведення страхового фонду документації на продукцію мобілізаційного та оборонного призначення, подає пропозиції Віце-прем’єр-міністру з відновлення України — Міністру розвитку громад та територій України щодо програм створення страхового фонду документації на продукцію мобілізаційного та оборонного призначення;
16) організовує роботу, пов’язану з визначенням можливості задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, національної економіки та життєзабезпечення населення в особливий період;
17) організовує роботу з бронювання військовозобов’язаних та контроль за веденням їх обліку в апараті Міністерства, на підприємствах галузі, які залучені до виконання мобілізаційних завдань (замовлень). Забезпечує подання відповідної звітності, подає пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
18) організовує створення та підготовку до розгортання спеціальних формувань, які передаються до складу Збройних Сил України та інших військових формувань, під час мобілізації, а також галузевих спеціальних формувань;
19) організовує підготовку за призначенням захищеного міського та позаміських запасних пунктів управління Міністерства та контролює підготовку особового складу, що їх обслуговує;
20) визначає рівень мобілізаційної готовності в ЦОВВ, на підприємствах галузі, які залучені до виконання мобілізаційних завдань (замовлень);
21) координує здійснення заходів з підготовки до функціонування в умовах особливого періоду та технічного прикриття, відбудови найважливіших об’єктів оборонного значення в особливий період, організовує методичне забезпечення та розробку Плану технічного прикриття та відбудови найважливіших об’єктів і споруд оборонного значення в особливий період визначених сфер управління;
22) бере участь в координації заходів щодо забезпечення будівництва, ремонту та захисту об'єктів енергетичної інфраструктури в умовах особливого періоду та протягом року після його закінчення;
23) здійснює розробку і впровадження заходів з оповіщення і збору працівників апарату Міністерства, ЦОВВ, підприємств галузі за сигналами, які надійшли з першої приймальні Прем’єр-міністра України, їх переведення на функціонування в умовах особливого періоду. Проводить інструктаж відповідальних чергових;
24) організовує проведення комплексних і цільових перевірок стану готовності ЦОВВ, підприємств галузі до роботи в умовах особливого періоду, а також навчань, тренувань та нарад з мобілізаційної підготовки;
25) здійснює аналіз звітності мобілізаційної підготовки ЦОВВ, підприємств галузі і розробляє на підставі аналізу відповідні рішення з цих питань;
26) забезпечує подання державним органам інформації, необхідної для планування та здійснення мобілізаційних заходів;
27) інформує місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування з питань, що належать до компетенції Міністерства, про характер мобілізаційних завдань;
28) організовує підвищення кваліфікації працівників мобілізаційних підрозділів Міністерства, ЦОВВ, підприємств галузі;
29) готує і доводить іншим структурним підрозділам апарату Міністерства вказівки щодо виконання актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
30) готує і подає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку, щорічну доповідь про стан мобілізаційної готовності;
31) забезпечує додержання режиму секретності під час здійснення заходів з мобілізаційної підготовки;
32) забезпечує облік, зберігання та використання документів з питань мобілізаційної підготовки з обмеженим доступом, формування справ згідно з номенклатурою та передачу їх в архів;
33) розглядає в межах компетенції звернення громадян, інші звернення та запити з питань, пов’язаних з діяльністю Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, а також стосовно актів, які ним видаються;
34) забезпечує дотримання гендерного підходу у відповідній сфері діяльності;
35) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, залучення громадян до участі в управлінні державними справами, ефективну взаємодію з інститутами громадянського суспільства, здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства, врахування громадської думки під час забезпечення формування та реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Міністерства;
36) оприлюднює в межах компетенції інформацію про діяльність Міністерства, зокрема через засоби масової інформації і на офіційному сайті та власному інформаційному ресурсі Міністерства;
37) здійснює внутрішній контроль у межах завдань та функцій, визначених цим Положенням;
38) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє та подає пропозиції керівництву Міністерства щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України;
39) забезпечує в межах компетенції затвердження порядку утворення, підготовки і підтримання в готовності спеціальних формувань підприємств (об’єднань), установ та організацій транспорту і транспортної інфраструктури, призначених для забезпечення функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період.
40) бере участь в межах компетенції у підготовці позиції (погодження та надання пропозицій до проєктів висновків) щодо проєктів законів, інших актів законодавства, які надходять на погодження від інших міністерств та центральних органів виконавчої влади, готуються іншими структурними підрозділами Міністерства або іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи, а також готує в межах компетенції зауваження та пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президента України;
41) здійснює інші функції відповідно до наказів Міністерства, доручень керівництва Міністерства відповідно до вимог Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», Типового положення про мобілізаційний підрозділ.
Прізвище, імʼя, по батькові | Посада | Телефон | Електронна адреса |
Грибков Андрій Григорович | Головний спеціаліст | (044) 351-49-23 |